Rodzaj statku: lodołamacz przeciwpowodziowy.
Kadłub zbudowany był zgodnie z przepisami PRS (1970) dla lodołamaczy
i holowników śródlądowych. Układ wzmocnień poprzecznych i podłużnych typowy dla lodołamacza.
Wręgi prostopadłe do płaszczyzny symetrii.
Stal gatunku A i (B) z atestem PRS. Poszycie w rejonie pasa lodowego zgrubione. Przedziały
grodziowe wodoszczelne. Poprzeczny układ grodzi przedziałowych z pionowym systemem wiązań
wraz z zbiornikami.
Napęd główny to produkt VEB SKL-Magdeburg z 1970 roku. Typ 8NVD48 jest to silnik
doładowany Diesla, średnio-obrotowy połączony w układ nierozłączny, bezpośrednio nawrotny. Napęd
posiada śrubę nastawą. Łożyska wału śrubowego smarowane są smarem.
Zespół prądotwórczy szt.1 - typ Andrychów 15 kW/380 V.
System sprężonego powietrza z wymienioną sprężarką typu WAN, oraz butle sprężonego
powietrza szt. 4 + 1 powietrza startowego i gospodarczego.
Urządzenie sterowe
Urządzenie kotwiczne
Urządzenia haka holowniczego, bez klasy i bez aktualnych atestów.
Jednostka dostępna do oględzin/sprzedaży w Szczecinie.