Jednostka po przeglądzie rejestracyjnym Urzędu Morskiego w Słupsku, po którym wydana została Karta Bezpieczeństwa w żegludze przybrzeżnej.
Na jachcie znajdują się dwie kajuty - dziobowa i rufowa, messa, WC, sterówka, pomieszczenie siłowni okrętowej.
Jednostka w pełni przystosowana do przewozów turystycznych i wypraw na dorsza. W 2010r "Alfred" przeszedł gruntowny remont poszycia kadłuba oraz odświeżono wnętrze kajut, mesy i WC.
Kadłub.
Kadłub drewniany wykonany z planek dębowych o grubości 50 mm łączonych na styk i uszczelnionych szczeliwem konopnym, kil wykonany z jednego pnia drzewa. Pas wodny obity blachą miedzianą. Wręgi dębowe łączone z plankami na śruby do drewna. Jednostka posiada dwie grodzie wodoszczelne. Balast żeliwny o wadze 5 ton z kostek żeliwnych ułożonych wzdłuż kilu. Na dziobie winda kotwiczna ręczna o wadze 45 kg. Kabina sterówki wykonana z mahoniu. Ze sterówki zejście do kabiny dziobowej, w której znajdują się 4 koje oraz 2 siedziska. Ściany izolowane dodatkowo wykładziną korkową, a podłoga wykonana ze sklejki jachtowej. Doświetlenie mesy przez 2 bulaje ścienne i skylight. Obok wejścia do messy - wejście do WC. Kabina wyposażona w elektryczną pompę, rozdrabniacz i umywalkę. Na rufie zejście do kajuty wykonane z mahoniu, z 6 kojami. Pokład drewniany, laminowany i dodatkowo malowany. Maszt stalowy. Ogrzewanie pomieszczeń typu WEBASTO. W czasie remontu w 2010 wymieniono 50 planek kadłuba z drzewa dębowego i 7 wręgów. Wymieniono wszystkie uszczelnienia kadłuba.
Wyposażenie sterówki.
W sterówce zejście w stronę dziobu do kabiny, a w stronę rufy - do siłowni. Stanowisko sternika, koło sterowe, ster o napędzie hydraulicznym, manetka do sterownia obrotami silnika, stacyjka zdalnego rozruchu. Nad stanowiskiem tablica kontrolna ze wskaźnikami: napięcia akumulatorów, obrotów silnika, ciśnienia oleju, temperatury wody.
Urządzenia elektryczne.
Dwu przewodowa sieć prądu stałego 12 i 24V z uziemieniem ochronnym i prostownik do 240V. Żródło prądu - dwa alternatory 12 i 24V podwieszone do silnika głównego. Sieć prądu 24V do oświetlenia i ładowania akumulatorów, 12V do zasilania urządzeń nawigacyjnych. Akumulatory 180 Ah - sztuk: 4, oświetleniowe, rozruchowe i awaryjne. Oświetlenie nawigacyjne. Silnik można również uruchomić z baterii oświetleniowej. Jednostka zasilana 220V z lądu w czasie postoju - na jednostce gniazdka 220V.
Siłownia.
Silnik VOLVO PENTA D5A TA o mocy 118kW, obroty 3600rpm z chłodzeniem zaburtowym bezpośrednim, uruchamiany rozrusznikiem elektrycznym zdalnie - z mostka. Silnik przez przekładnie i wał pędny napędza śrubę. Na silniku powieszono 2 alternatory do wytwarzania prądu elektrycznego. Pompy siłowni napędzane silnikami elektrycznymi: wodna szt. 1, zęzowe szt. 3 oraz jedna ręczna. Zbiorniki: paliwa - 2000 l, rozchodowy 240 l, wody 300l, na fekalia. W czasie ostatniego remontu wymieniono silnik na nowy mocniejszy, zamontowano nową przekładnię Twin Disc TW 265 - silnik i przekładnia z 2008r po raz pierwszy uruchomione na "Alfredzie" w kwietniu 2010r. Wykonano i zamontowano nowy wał pędny z nowym łożyskiem pośrednim oraz nową śrubę o skoku stałym - śruba odlewana na zamówienie. Zamontowano 3 nowe pompy zęzowe - dwie o wydajności 180l/min i jedną 300l/min.
Wyposażenie nawigacyjne i elektronika.
- Kompas
- Radar Raymarine SL72
- GPS Furuno GP32
- Echosonda - Fishfinder Furuno FCV620 Color
- Echosonda Furuno FCF668 Color
- Radio UKF Sailor RT20
- Radio UKF Navman VHF710
- Komputer z programem nawigacyjnym
Wyposażenie ratunkowe i hotelowe.
Jednostka służy do sportowo-przyjemnościowych wypraw wędkarskich z określoną w Karcie Bezpieczeństwa liczbą pasażerów. Wyposażenie ratunkowe jest zgodne z Kartą Bezpieczeństwa jednostki. Środki pirotechniczne, tratwa 16-osobowa, pasy ratunkowe posiadają ważne atesty. Wyposażenie hotelowe i kuchenne zostało częściowo wymienione w czasie ostatniego remontu na nowe. Wykonano nową, mahoniową zejściówkę do kabiny rufowej. Wyremontowano kabinę dziobową. Zamontowano nowy skylight w messie. Wymieniono wszystkie obicia meblowe i wymieniono materace na nowe.
Wszystkie urządzenia posiadają atesty, przeglądy oraz pozwolenia na użytkowanie. Atutem jachtu jest niskie zużycie paliwa przy dość dużej prędkości - dzięki dobrze dobranej śrubie oraz nowej generacji siłowni okrętowej.
Jednostka zadbana, czysta i schludna.
WAŻNE! W kwietniu bieżącego roku dobalastowano jednostkę, wykonane zostały próby przechyłowe w obecności inspektora PRS oraz na ich podstawie wyznaczona została nowa informacja o stateczności dla m/y "Alfred". Dokumenty złożone zostały w PRSie w Inspektoracie Jachtów i Łodzi w Gdańsku w celu zwiększenia rejonu pływania - będzie to I rejon pływania lub rejon pływania bez ograniczeń. Do połowy czerwca, wszelkie formalności związane ze zmianą rejonu pływania powinny być za nami.
Jednostka posiada:
przekładnię Twin Disc TW 265 - nowa z 2008r - zamontowana i uruchomiona pierwszy raz na "Alfredzie" w 2010r.,
Pędnik: Nowy wał napędowy wraz z nową śrubą napędową, odlewaną na zamówienie - dobrana zgodnie z charakterystyką silnika oraz kształtem kadłuba
Wyposażenie nawigacyjne: Kompas, Radar Raymarine SL72, GPS Furuno GP32, echosonda Furuno FCV620 Color, echosonda Furuno FCF668 Color, radio UKF Sailor RT20, radio UKF Navman VHF710, komputer z programem nawigacyjnym
Prędkość: 9,8 w Warunki pływania: Siła wiatru - 5B, stan morza 3B. Zapraszamy do oglądania. Jednostka zacumowana w Kołobrzegu.