Statki na sprzedaż - szczegóły oferty

Jacht Motorowy ALFRED - 14m
Kategoria: Jachty motorowe i żaglowe
ID oferty
#255
Cena (EUR)
35 800 !!! (zredukowana z/reduced from EUR 99 00)
Rok budowy
1946
Klasa
PRS (y KM) II m 6B
Długość (m)
14.05
Szerokość (m)
4.55
Zanurzenie
1.52
Wysokość
2.15
Główny silnik
Volvo Penta D5A TA - 118KW - 2008 r./year
Pojemność paliwa
2000 l
Ilość załogi
3
Port macierzysty
Kołobrzeg
Konstrukcja
Drewno
Opis

 

 Jednostka po przeglądzie rejestracyjnym Urzędu Morskiego w Słupsku, po którym wydana została Karta Bezpieczeństwa w żegludze morskiej (II strefa). Na jachcie znajdują się dwie kajuty - dziobowa i rufowa, messa, WC, sterówka, pomieszczenie siłowni okrętowej. Jednostka w pełni przystosowana do przewozów turystycznych i wypraw na dorsza. W 2010r \"Alfred\" przeszedł gruntowny remont poszycia kadłuba oraz odświeżono wnętrze kajut, mesy i WC.

Kadłub.
Kadłub drewniany wykonany z planek dębowych o grubości 50 mm łączonych na styk i uszczelnionych szczeliwem konopnym, kil wykonany z jednego pnia drzewa. Pas wodny obity blachą miedzianą. Wręgi dębowe łączone z plankami na śruby do drewna. Balast żeliwny o wadze 5 ton z kostek żeliwnych ułożonych wzdłuż kilu. Na dziobie winda kotwiczna ręczna o wadze 45 kg. Kabina sterówki wykonana z mahoniu. Ze sterówki zejście do kabiny dziobowej, w której znajdują się 4 koje oraz 2 siedziska. Ściany mesy izolowane dodatkowo wykładziną korkową, a podłoga wykonana desek mahoniowych . Doświetlenie mesy przez 2 bulaje ścienne i skylight. Obok wejścia do messy - wejście do WC. Kabina wc wyposażona w elektryczną pompę, rozdrabniacz i umywalkę. Na rufie zejście do kajuty z 6 kojami wykonane z mahoniu. Pokład drewniany, laminowany i dodatkowo malowany. Maszt stalowy. Ogrzewanie pomieszczeń typu WEBASTO. W czasie generalnego remontu w 2010 wymieniono 50 planek kadłuba z drzewa dębowego i 7 wręg. Wymieniono wszystkie uszczelnienia kadłuba.

Wyposażenie sterówki.
W sterówce zejście w stronę dziobu do kabiny, a w stronę rufy - do siłowni. Stanowisko sternika, koło sterowe, ster o napędzie hydraulicznym, manetka do sterownia obrotami silnika, stacyjka zdalnego rozruchu. Nad stanowiskiem tablica kontrolna ze wskaźnikami: napięcia akumulatorów, obrotów silnika, ciśnienia oleju, temperatury wody.

Urządzenia elektryczne.
Dwu przewodowa sieć prądu stałego 12 i 24V z uziemieniem ochronnym i prostownik do 240V. Żródło prądu - dwa alternatory 12 i 24V podwieszone do silnika głównego. Sieć prądu 24V do oświetlenia i ładowania akumulatorów, 12V do zasilania urządzeń nawigacyjnych. Akumulatory 180 Ah - sztuk: 4, oświetleniowe, rozruchowe i awaryjne. Oświetlenie nawigacyjne. Silnik można również uruchomić z baterii oświetleniowej. Jednostka zasilana 220V z lądu w czasie postoju - na jednostce gniazdka 220V.

Siłownia.
Silnik VOLVO PENTA D5A TA o mocy 118kW, obroty 3600rpm z chłodzeniem zaburtowym bezpośrednim, uruchamiany rozrusznikiem elektrycznym zdalnie - z mostka. Silnik przez przekładnie i wał pędny napędza śrubę. Na silniku powieszono 2 alternatory do wytwarzania prądu elektrycznego. Pompy siłowni napędzane silnikami elektrycznymi: wodna szt. 1, zęzowe szt. 3 oraz jedna ręczna. Zbiorniki: paliwa - 2000 l, rozchodowy 240 l, wody 300l, na fekalia.
W czasie ostatniego remontu wymieniono silnik na fabrycznie nowy mocniejszy, zamontowano fabrycznie nową przekładnię Twin Disc TW 265 - silnik i przekładnia z 2008r po raz pierwszy uruchomione na \"Alfredzie\" w kwietniu 2010r. Wykonano i zamontowano nowy wał pędny z nowym łożyskiem pośrednim oraz nową śrubę o skoku stałym - śruba odlewana na zamówienie. Zamontowano 3 nowe pompy zęzowe - dwie o wydajności 180l/min i jedną 300l/min.

Wyposażenie nawigacyjne i elektronika.
- Kompas
- Radar Raymarine SL72
- GPS Furuno GP32
- Echosonda - Fishfinder Furuno FCV620 Color
- Echosonda Furuno FCF668 Color
- Radio UKF Sailor RT20
- Radio UKF Navman VHF710
- Komputer z programem nawigacyjnym

Wyposażenie ratunkowe i hotelowe.
Jednostka służy do sportowo- rekreacyjnych wypraw z określoną w Karcie Bezpieczeństwa liczbą pasażerów (16 osób). Wyposażenie ratunkowe jest zgodne z Kartą Bezpieczeństwa jednostki. Środki pirotechniczne, tratwa 16-osobowa, pasy ratunkowe.
Wykonano nową, mahoniową zejściówkę do kabiny rufowej. Wyremontowano kabinę dziobową. Zamontowano nowy skylight w messie. Wymieniono wszystkie obicia meblowe i wymieniono materace na nowe.

Atutem jachtu jest małe zużycie paliwa przy dość dużej prędkości - dzięki dobrze dobranej śrubie oraz nowej generacji siłowni okrętowej.

Jednostka zadbana, czysta i schludna.

W kwietniu 2011 roku dobalastowano jednostkę, wykonane zostały próby przechyłowe w obecności inspektora PRS oraz na ich podstawie wyznaczona została nowa informacja o stateczności dla m/y \"Alfred\". Jacht otrzymał klasę pływania (yKM) IIm 6B

Zapraszamy do oglądania.

Dane techniczne:
________________________________________

Klasa jachtu: Motorowy jach sportowy - wg. PRS (y KM) III m 6
Rok i miejsce budowy: 1946r - Niendorf-Ostsee Ewert Co. - Niemcy
Materiał: Drewno - dębina
Silnik: Volvo Penta D5A TA, moc 118kW - nowy z 2008r - montowany i
uruchomiony pierwszy raz na \"Alfredzie\" w 2010r
Przekładnia: Twin Disc TW 265 - nowa z 2008r - zamontowana i uruchomiona
pierwszy raz na \"Alfredzie\" w 2010r
Pędnik: Nowy wał napędowy wraz z nową śrubą napędową, odlewaną na
zamówienie - dobrana zgodnie z charakterystyką silnika oraz kształtem
kadłuba
Długość: 14,05 m
Szerokość: 4,55 m
Zanurzenie: 1,52 m
Wysokość: 2,15 m
Wyposażenie nawigacyjne: Kompas, Radar Raymarine SL72, GPS Furuno GP32,
echosonda Furuno FCV620 Color, echosonda Furuno FCF668 Color, radio UKF
Sailor RT20, radio UKF Navman VHF710, komputer z programem nawigacyjnym
Liczba pasażerów: 13 + 2 załoga
Prędkość: 9,8 w
Warunki pływania: Siła wiatru - 5B, stan morza 3B

 

Odsłon: 4236
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o statku skontaktuj się pod nr telefonu +48 791 770 842, prześlij zapytanie na adres e-mail office@shipbroker.pl lub wypełnij formularz poniżej.
Galeria