Jednostka po przeglądzie na doku w roku 2016 pod ciągłym nadzorem Polskiego Rejestru Statków (dobrze utrzymana). Pomalowana wysokiej jakości farbami HEMPEL. Linia wałów i ster po remoncie, nowe łożyska i uszczelnienia. Silnik główny po kapitalnym remoncie w roku 2013 z niską ilością motogodzin. Siłownia okrętowa i pomieszczenia socjalne załogi w dobrym stanie.
Holownik posiada przekładnię redukcyjno-nawrotną i napęd czteropłatowej śruby stałej.
Urządzenia radiokomunikacyjne i radionawigacyjne: r/tfn VHF Motorola Tryton M200, radar SRN-2061, reflektor radarowy, etc.
Statek w ciągłej eksploatacji dopuszczony do żeglugi krajowej do 12 Mm od brzegu przy sile wiatru 4stB oraz w żegludze osłoniętej i portowej przy sile wiatru 6st.B.
Dostępność: Gdańsk.